سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با دستوری متفاوت

سالاد ماکارونی از انواع سالاد های مغذی و خوشمزه است که به دلیل طعم و مزه بی نظیری که دارد اغلب در مهمانی ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار راحت است و اگر شما فوت و فن هایی را در هنگام تهیه این پیش غذا رعایت کنید می توانید سالادی خوش طعم را در تهیه کنید. توجه داشته باشید که سالاد ماکارونی از انواع سالاد های کامل است و شما می توانید در صورت تمایل این سالاد را به عنوان غذای اصلی نیز میل کنید.

مواد لازم

هویج 2 عدد

ماکارونی فرمی ا بسته

فلفل دلمه 1 عدد(می توانید از رنگهای مختلف فلفل دلمه برای زیباتر شدن غذا استفاده کنید)

نخود سبز پخته 200 گرم

ذرت شیرین پخته شده 250 گرم

ژامبون مرغ 300 گرم

لیمو ترش 1 عدد

سس مایونز 500 گرم

روغن زیتون نصف ته استکان

ادویه (نمک،فلفل سیاه ، زردچوبه) به مقدار نیاز

خیار شور

طرز تهیه سالاد ماکارونی

برای پخت سالاد ماکارونی ابتدا ماکارونی ها را در ظرف آب جوش که به آن روغن زیتون، زرد چوبه و نمک اضافه کردیم میریزیم تا بیشتر از حد معمول که زمان پخت ماکارونی هاست ،بپزد و کاملا نرم شود.

بهتر است در آبی که برای پخت ماکارونی آماده کردیم روغن و نمک بیشتری بریزید تا طعم ماکارونی ها بهتر شود.سپس ماکارونی ها را هنگام آبکش کردن چند بار با آب خنک بشویید تا کاملا سرد شوند.

بقیه مواد ترکیبی را که شامل نخود فرنگی ، ذرت ،ژامبون نگینی خرد شده ،فلفل دلمه ریز خرد شده ،هویج رنده شده که البته بهتر است با دنده درشتر رنده شود و خیار شور نگینی خردشده و ماکارونی پخته آماده شده مخلوط میکنیم.

برای درست کردن سس سالاد ماکارونی ابتدا در ظرفی سس مایونز را می ریزیم و به آن فلفل سیاه و آب لیموی تازه گرفته شده اضافه میکنیم و هم میزنیم و به داخل بقیه مواد ترکیب شده اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا همه مواد در کنار هم میکس شوند.

سالاد ماکارونی آماده شده را در ظرف سر پوشیده مورد نظر بریزید و به مدت یک ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید و بعد نوش جان کنید.

توصیه می شود سالاد ماکارونی را بخاطر ویژگی پاستا که رطوبت را تا حد زیادی به خود جذب میکند،براینکه بعد از اضافه کردن سس و گذاشتن داخل یخچال خشک نشود به آن مقداری روغن زیتون هم اضافه کنید.

تن ماهی کنسروشده

محل نگهداری تن ماهی کنسرو شده ، انباری و یا کابینت آشپزخانه می‌باشد. نگهداری در یخچال سبب زنگ زدن و کاهش کیفیت آن می شود. نگهداری در جای خشک سبب ماندگاری تن ماهی تا 5 سال می شود . در صورت باز شدن درب قوطی ، باید تمام محتویات آن را در ظرف دیگری خالی کرده و در یخچال نگهداری کنید ، ضمنا هرچه زودتر آن را مصرف نمایید.

سیب زمینی

انباری و زیرزمین محلی مناسب برای نگهداری سیب زمینی می‌باشد. قرار دادن آن در یخچال سبب می شود که نرم و شل شده و نشاسته موجود در آن تجزیه شود.

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
با آشپزهای ما همراه باشید تا به شما فنون خوب و حرفه ای آشپزی را یاد بدهیم