20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

در اینجا با 20 نوع فست فود که با سوسیس و کالباس سالم آماده می شود آشنا میکنیم. میتوانید از سوسیس و کالباس خانگی استفاده کنید.

1 ) سالاد پاستا و سوسیس

برای آماده کردن این سالاد ابتدا باید یک بسته 500 گرمی پاستای فرمی را به روش معمول در آب جوش بریزید و وقتی نرم شد آن را در آبکش بریزید. دیگر مواد مورد استفاده در این سالاد عبارتند از دو و نیم پیمانه سوسیس پخته خرد یا ورقه شده، یک و نیم پیمانه خیار شور ریز شده، 1 پیمانه ذرت پخته یا کنسروی، 1 پیمانه زیتون حلقه شده و سه چهارم پیمانه جعفری خرد شده است.
سس این سالاد مایونز، آب لیمو، نمک و فلفل است. بهتر است قبل از سرو مدتی در یخچال بماند تا خنک و مزه‌دار شود.

2 ) قارچ شکم پر با گوشت و سوسیس

یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در تابه‌ای با روغن تفت دهید. 200 گرم گوشت چرخ کرده را هم با کمی زردچوبه، نمک، فلفل به آن افزوده و سرخ کنید. حالا دو عدد سوسیس را خرد کنید و به تابه بیفزایید.
در صورت تمایل کمی پودر آویشن به مواد اضافه کنید. نصف فلفل دلمه‌ای خرد شده و سه قاشق رب گوجه‌فرنگی هم بریزید و بعد از افزودن کمی آب، در تابه را بگذارید. یک کیلو قارچ درشت را بشویید و دم‌شان را جدا کنید. دمهای قارچ را هم خرد کنید و به مواد داخل تابه بیفزایید.
وقتی مایه بدون آب شد، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. مایه خنک شده را داخل شکم قارچها بریزید. روی آنها را با کمی پنیر پیتزای رنده شده پر کنید و روی قارچها را با کمی روغن یا روغن زیتون چرب کنید. آنها را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد حرارت دهید.

3 ) بوریتوی مکزیکی

در تابه‌ای 3 قاشق روغن زیتون بریزید. 1 پیمانه کرفس خرد شده، 1 پیمانه سوسیس خانگی خرد شده، 1 عدد پیاز و نصف یک فلفل دلمه‌ای خرد شده را در آن تفت دهید. 3 حبه سیر، کمی ادویه (پودر زیره و پودر تخم گشنیز)، نمک و فلفل را هم بریزید.
بعد 2 پیمانه لوبیا چیتی پخته و 2 عدد گوجه‌فرنگی خرد شده را هم اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا مایه غلیظ و سس‌دار شود. کمی گشنیز خرد شده هم بیفزایید. مقداری از مواد را تا داغ است، روی نان لواش یا پیتا بریزید و رویشان کمی پنیر چدار رنده شده بپاشید. بعد از لوله کردن نان، ساندویچ را سرو کنید.

4 ) کوکوی سیب زمینی با سوسیس

3 عدد سیب‌ زمینی را آب‌پز و بعد نگینی خرد کنید. در تابه‌‌ای کمی روغن بریزید. 1 عدد پیاز خرد شده و 1حبه سیر له شده را در روغن تفت دهید. بعد سه عدد سوسیس کوکتل حلقه شده اضافه و سرخ کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا خنک شود. در کاسه‌ای 5 عدد تخم‌مرغ بشکنید و با چنگال هم بزنید.
نمک، فلفل و ادویه دلخواه بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید. سیب زمینی، سوسیس و پیاز خنک شده را به تخم مرغها اضافه کنید و خوب هم بزنید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. تابه‌ای بی‌دسته را روی حرارت ملایم بگذارید.
3 قاشق روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود. مایه کوکو را در تابه بریزید و سطح آن را صاف کنید. روی آن یک پیمانه پنیر فتای خرد شده بریزید و در فر به مدت نیم ساعت حرارت دهید.

5 ) سوپ کوکتل پنیر و سبزیجات

1 پیمانه لوبیا سفید را یک شب تا صبح خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. آنها را با مقدار مناسبی آب در زودپز بپزید. به اندازه 2 پیمانه اسفناج را پاک کنید و بشویید و نواری درشت خرد کنید. یک پیمانه برگ کلم را هم به همین صورت آماده کنید.
در قابلمه‌ای کمی روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. 300 گرم کوکتل پنیر حلقه‌ای بریده شده را در روغن تفت دهید تا رنگشان تغییر کند. بعد آنها را بیرون آورده و کناری بگذارید. یک دسته پیازچه خرد شده، کلم و اسفناج را هم بریزید و تفت دهید تا نرم شوند.
حالا به قابلمه 4 پیمانه آب مرغ اضافه کنید. وقتی سوپ جوش آمد، نمک و ادویه‌جات را به همراه سوسیس و لوبیای پخته به سوپ اضافه کنید. سوپ جا افتاده و آماده را داغ سرو کنید.

6 ) پاستا با سس خامه ای بروکلی و سوسیس

نیم کیلو سوسیس کوکتل را کبابی یا آب‌پز کنید و حلقه‌ای ببرید. یک چهارم پیمانه روغن زیتون بودار را در تابه‌ای بریزید. 3 حبه سیر له شده را به روغن افزوده و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی سیر بلند و رنگ آن طلایی شود.
3 پیمانه بروکلی گل شده را هم به تابه بیفزایید و هم بزنید. نصف پیمانه پرک فلفل قرمز به مواد اضافه کنید. نصف پیمانه آب مرغ به همراه نصف پیمانه خامه هم داخل تابه بریزید و حدود 5 دقیقه مواد را روی حرارت هم بزنید تا بروکلی‌ها نرم شوند. سوسیس را هم به سس اضافه کنید تا مزه‌دار شوند. سس آماده را روی پاستای پخته گرم بریزید و سرو کنید.

7 ) املت سوسیس

در تابه‌ای کمی روغن به همراه یک قاشق کره بریزید و روی حرارت بگذارید. مقداری سوسیس را به شکل دلخواه ( خرد شده یا درسته) در تابه بریزید و تفت دهید. 2 ساقه پیازچه را خرد کنید و به تابه اضافه کنید.
4-3 عدد تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با کمی نمک و فلفل خوب هم بزنید. یک چهارم پیمانه شیر هم به تخم‌مرغها بیفزایید. وقتی سوسیس سرخ و پیاز نرم شد، تخم‌مرغها را در تابه بریزید و در تابه را ببندید.
حرارت را کم و صبر کنید تا املت خوب سفت و پخته شود. آن را برش بزنید یا به صورت نیم‌دایره روی هم برگردانید و در ظرف مورد نظر بریزید و با نان و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

8 ) هات داک با سس مخصوص و پنیر

4 عدد گوجه‌فرنگی را پوره کنید. در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. مقداری پیاز یا پیازچه ریز خرد شده را در روغت تفت دهید. کمی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و بعد نوبت افزودن پوره گوجه است.
ادویه‌های دلخواه مثل کاری، خردل یا زیره هم اضافه کنید و بگذارید مواد روی حرارت ملایم بجوشند تا غلیظ شوند. حالا به تعداد افراد نان ساندویچی کوچک و هات داگ آماده کنید.
هات داگها را با سرخ کردن یا کباب کردن بپزید و داخل نانها بگذارید. سس آماده را روی هات داگ بریزید و روی آن را هم با کمی پنیر گودا، چدار یا موزارلای رنده شده تزئین و سرو کنید.

9 ) لازانیای اسفناج و سوسیس

حدود 1 کیلو اسفناج را پاک کنید و بشویید و در قابلمه‌ای بریزید تا با بخار خودشان بپزند. بعد از پخت آنها را با چاقو به صورت پوره درآورید. 400 گرم سوسیس را در غذاساز بریزید و ریز خرد کنید.
در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. یک عدد پیاز متوسط ریز خرد شده و 1 حبه سیر له شده را در روغن تفت دهید. بعد از افزودن زردچوبه، سوسیسها را هم به همراه ادویه دلخواه مثل فلفل یا زیره اضافه کنید. وقتی رنگ سوسیس تغییر کرد، اسفناجها را هم بیفزایید و تفت دهید.
یک پیمانه آب مرغ اضافه و کمی صبر کنید تا مایه تقریبا سس مانند شود. در کف ظرفی مناسب فر که چرب شده کمی از مایه سوسیس و اسفناج بریزید و بعد روی آن ورقه‌های لازانیا را بچینید. روی خمیر کمی از مایه سوسیس و اسفناج بریزید و روی آن را مقداری پنیر رنده شده موزارلا بپاشید.
به همین روش ظرف را پر کنید. لایه آخر پنیر بیشتری لازم دارد. غذا را در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد تا برشته شدن پنیر حرارت دهید. در صورت تمایل می توانید در بین لایه‌ها از سس سفید رقیق هم استفاده کنید.

10 ) کورن داگ

1 و یک چهارم پیمانه آرد را با سه چهارم پیمانه آرد ذرت، 1 قاشق چایخوری نمک، 4 قاشق سوپخوری شکر و 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید. به این مواد 2 عدد تخم‎مرغ و سه چهارم پیمانه شیر بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و آرد گلوله نماند.
در قابلمه‌ای کوچک و گود تا نیمه، روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت بگذارید. 8 عدد هات داگ را آماده کنید و سر سیخ چوبی بزنید. هات داگها را کاملا به مایه خمیری آغشته کنید و آنها را در روغن داغ غوطه‌ور و سرخ کنید تا رویشان طلایی و برشته شود.

11 ) سالاد سیب زمینی و کالباس

3 عدد سیب‌ زمینی بزرگ آب‌پز را مکعبی خرد کنید. 2 پیمانه کالباس خرد شده، همین مقدار خیارشور خرد شده و 1پیمانه کرفس ریز خرد شده را هم به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. در کاسه‌ای دیگر سس را درست کنید.
1 پیمانه سس مایونز، 3 قاشق آبلیموی تازه، 1 قاشق سس خردل، کمی نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط کنید و به مواد بیفزایید. خوب هم بزنید تا همه مواد سالاد به سس آغشته شوند.
بسته به سلیقه‌تان می‌توانید مواد دیگری مثل پیازچه، شوید، جعفری یا گشنیز خرد شده به سالاد اضافه کنید. اگر می‌خواهید کالری این غذا کم شود، مقدار مایونز را کم کنید و به جای آن ماست سفت بیفزایید.

12 ) پیش غذای رنگارنگ

5 عدد کدو سبز را خوب بشویید و از درازا به دو نیمه برش بزنید. با یک قاشق چایخوری کمی از داخل کدوها را خالی کنید تا به شکل قایق در بیایند. در یک قابلمه مقداری آب و یک قاشق چایخوری نمک بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید.
کدوها را به مدت 1 دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد بیرون بیاورید و در سینی فر بچینید. در یک کاسه 1 پیمانه کالباس خرد شده، نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای نگینی شده، همین مقدار قارچ خرد شده و حلقه‌های زیتون را با یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید.
داخل کدوها را با این مواد پر کنید و رویشان را کمی روغن زیتون بپاشید. سینی را در فر از پیش گرم شده با دمای 150 درجه سانتیگراد قرار دهید. در حدی پیش غذا را حرارت بدهید که پنیر آب شود. اگر دوست دارید روی پنیر برشته شود آنها را از بالا هم حرارت دهید.

13 ) ساندویچ ژامبون و آووکادو

به تعداد دلخواه نان تست ساده یا سبوس‌دار روی سطح صاف و تمیزی بگذارید. دو عدد آووکادوی متوسط رسیده را از وسط نصف کنید و گوشت آن را با قاشق درآورده و در کاسه‌ای بریزید. کمی پودر زیره، دارچین، نمک و فلفل قرمز به آن افزوده و آووکادو را با چنگال با ادویه‌ها مخلوط کنید.
از این مخلوط روی نیمی از نانها بمالید. دو ورق ژامبون روی هر نان بگذارید و ساندویچ را با گذاشتن یک ورقه پنیر فرآوری شده تکمیل کنید و بعد از گذاشتن یک نان تست روی آن، نانها را با فرو کردن یک خلال دندان به هم ثابت و سرو کنید.

14 ) پاستای اسفناج و ژامبون خامه ای

یک کیلو اسفناج را پاک کنید، بشویید و بدون آب در قابلمه‌ای بریزید تا بخارپز شوند. در تابه‌ای کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. 1 عدد پیاز ریز شده را در تابه تفت دهید. اسفناجهای پخته را ساطوری کنید و با کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید.
در آخر نیم کیلو کالباس خرد یا خلال شده هم به تابه اضافه کنید و همراه دیگر مواد تفت دهید. حرارت را خاموش کنید. یک بسته پاستای 500 گرمی را به روش معمول در آب جوش بریزید و بپزید. بعد از نرم شدن آنها را در آبکش بریزید و از رویشان آب سرد رد کنید.
در قابلمه‌ای بزرگ 2 پیمانه شیر بریزید، روی حرارت متوسط بگذارید. یک قالب 50 گرمی کره، یک بسته 200 گرمی پنیر خامه‌ای، کمی نمک، فلفل، پودر سیر و پودر پیاز اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکنواخت و سس مانند شوند. مایه اسفناج و پاستاها را هم به این قابلمه اضافه کنید و پس از مخلوط و گرم شدن، غذا را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

15 ) رول بادمجان با طعم ژامبون

سه عدد بادمجان قلمی را بشویید و به صورت طولی و نازک ورقه کنید. آنها را یک ربع در محلول آب و نمک بخیسانید. بعد از این مدت خشک‌شان کنید و در تابه رژیمی چرب شده با روغن زیتون گریل کنید و بپزید.
در این فاصله در تابه‌ای 300 گرم پنیر ریکوتا (یا خامه‌ای) بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. 2 پیمانه ژامبون خرد شده را به همراه کمی پودر زیره، پودر سیر و نصف پیمانه پودر پنیر پارمسان به آن افزوده و دایم هم بزنید تا مثل سس یکنواخت و غلیظ شوند.
از این مواد روی هر ورقه بادمجان کباب شده بریزید و بادمجان را رول کنید. با یک خلال دندان رول را ثابت کنید. همه رولها را آماده کنید و در ظرف دلخواه بچینید. کمی روغن زیتون بودار روی آنها بپاشید. با برگ تازه نعنا تزیین و سرو کنید.

16 ) پاستا با سس کالباس و جعفری

در یک تابه گود بزرگ 3 قاشق روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید. یک عدد پیاز ریز خرد شده و 2 حبه سیر خرد شده را به روغن افزوده و تفت دهید. 1 قاشق آب لیموی تازه و 4 قاشق جعفری خرد شده به مواد داخل تابه بیفزایید.
1 تا 2 پیمانه پوره گوجه‌فرنگی هم به مواد اضافه کنید. با افزودن ادویه، نمک و فلفل سس را مزه‌دار کنید. هم بزنید تا غلیظ شود. 400 گرم کالباس را خرد کنید و به تابه بیفزایید. در این فاصله پاستای فرمی یا رشته‌ای را به روش معمول در مقداری آّب جوش و نمک بجوشانید. پس از آبکش کردن آنها را در ظرف مناسب بریزید و با سس آماده داغ تزیین و بلافاصله سرو کنید.

17 ) کمپیر

2 عدد سیب‌ زمینی را خوب بشویید و روی پوست آن را با چنگال سوراخ کنید و در فر یا مایکروفر بپزید. برای پخت آن فر با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم شده مدت 50 دقیقه کافیست.
پخت سیب ‌زمینی درشت در مایکروفر 20 دقیقه با حداکثر دما طول می‌کشد. بعد از این که سیب زمینی پخت، روی آن با چاقو دو برش ایجاد کنید. سپس با چنگال گوشت پخته داخل سیب زمینی را بتراشید و همزمان له کنید. کمی کره، نمک و پنیر پیتزای رنده شده هم اضافه کرده و مرحله له کردن را ادامه دهید.
بعد از این که داخل سیب زمینی پوره شد، مقداری کالباس ، قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و دانه ذرت را با کمی پنیر مخلوط کرده و داخل سیب‌زمینی بریزید. در آخر کمی پنیر هم روی مواد بپاشید. کمپیر را داخل مایکروفر یا بگذارید تا پنیر آب شود.

18 ) نیمرو در کاسه کالباس

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قالب مافین آماده کنید. به این صورت که هر محفظه را با قلم‌موی آشپزی کمی چرب کنید و در هر محفظه یکی دو برش کالباس بگذارید و با دست فشار دهید تا به فرم کاسه درآیند. روی کالباسها را هم کمی چرب کنید.
در هر محفظه روی کالباسها یک تخم‌مرغ بشکنید. روی آن را کمی نمک بپاشید و فلفل سیاه آسیاب کنید. چند ساقه پیازچه یا جعفری را ریز کنید و روی تخم‌مرغها را تزئین کنید. قالب را در فر حرارت دهید تا وقتی که تخم‌مرغها به صورت دلخواه (سفت یا کمی شل) بپزند. بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و با دقت کاسه‌های کالباسی برشته شده را از قالب درآورده و در بشقاب سرو بگذارید.

19 ) تست پنیر و ژامبون کراچی

روی یک برش نان تست کمی سس هزار جزیره یا سس فرانسوی بمالید. دو ورق ژامبون روی نان بگذارید. مقداری قارچ را ورقه‌ای برش بزنید و در کمی روغن زیتون یا کره تفت دهید تا آب آنها بخار شود. می‌توانید کمی آبلیمو هم به قارچها بیفزایید تا رنگشان سیاه نشود.
مقداری از قارچ را روی ژامبون بگذارید و روی آنها یک ورقه پنیر چدار یا گودا قرار دهید. چندین ساندویچ به این صورت آماده کنید و در ساندویچ ساز گرم شده بگذارید. وقتی نان تست حسابی برشته شد، ساندویچ را بیرون آورده، به صورت مثلثی برش بزنید و با سس دلخواه سرو کنید.

20 ) خوراک ژامبون و سیب زمینی و تخم مرغ

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد کنید. ظرفی مناسب فر را چرب کنید و کناری بگذارید. در تابه‌ای یک عدد پیاز خرد شده، 2 حبه سیر له شده و 1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز نگینی شده را در روغن تفت دهید. وقتی سبزیجات نرم شدند، آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند.
در کاسه‌ای 10 عدد تخم‌مرغ بشکنید و هم بزنید تا یکدست شوند. 1 پیمانه شیر، نمک و فلفل هم بیفزایید و هم بزنید. 3 پیمانه سیب زمینی پخته و درشت خرد شده، سبزیجات خنک شده، 1 پیمانه پنیر چدار رنده شده و 2 پیمانه ژامبون خرد شده به تخم‌مرغها اضافه کنید و هم بزنید.
حالا همه این مواد را در ظرف چرب شده بریزید. روی آن را 1 پیمانه دیگر پنیر چدار بریزید و در طبقه وسط فر به مدت 20 دقیقه حرارت دهید. بعد بیرون بیاورید و 1 پیمانه دیگر ژامبون روی خوراک بریزید و دوباره 20 دقیقه حرارت دهید. این خوراک بعد از 10 دقیقه خنک شدن قابل برش زدن و سرو است.

منبع: سرآشپزپاپیون

۰
سورنا قادری
۱۲ آذر ۱۲:۱۵

سلام !!

وبلاگ خوبی دارید . 

لطفا وبلاگ ما رو هم ببینید و دنبال کنید . 

hamdamha.blog.ir

تشکر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
با آشپزهای ما همراه باشید تا به شما فنون خوب و حرفه ای آشپزی را یاد بدهیم