طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ خوش طعم و خوشمزه

سس قارچ یکی از انواع سس های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان می باشد که به همراه طیف زیادی از غذاها سرو می شود. از این سس می توانید در کنار غذاهایی مثل استیک مرغ ، استیک گوشت ، پاستا و .. استفاده کنید.

 Image result for ?طرز تهیه سس قارچ?‎

مواد لازم برای تهیه سس قارچ

  • 2 لیوان شیر
  • 2 قاشق غذاخوری آرد گندم یا آرد سفید
  • 40 گرم کره
  • 300 گرم قارچ خام
  • ادویه دلخواه به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سس قارچ

کره را داخل یک ظرف مناسب روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا ذوب شود. بعد از اینکه کره کف کرد و کفش خوابید آرد را به آن اضافه میکنیم و روی حرارت تفت میدهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. بعد از تفت آرد ،آب گوشت را کم کم داخل ظرف میریزیم و حرارت را کمتر میکنیم و مرتب هم میزنیم تا سس  یکدست شود. در این فاصله قارچ ها را هم در کمی کره تفت میدهیم و به سس نرم شده اضافه میکنیم و هم میزنیم . بعد از چند جوش سس را از روی حرارت بر میداریم.

نکات کلیدی تهیه سس قارچ خامه ای:

-در تهیه سس قارچ و خامه میتوانید از جعفری ساطوری شده به میزان 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید. تنها کافیست در مرحله آخر جعفری خرد شده را در سس قارچ، داخل ماهیتابه روی حرارت بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا با هم به خوبی مخلوط شوند و سبزی ها نرم شوند. -همچنین برای تهیه سس قارچ و پنیر میتوانید با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان به این سس، بافت آن را یک دست و غلیظ تر کنید و طعم پنیری خوبی به سس بدهید. -برای طعم دهی بیشتر به این سس میتوانید از سیر رنده شده و آویشن نیز استفاده کنید و در حین تفت دادن، آن ها را با قارچ مخلوط کنید. -این سس را میتوان با خامه و یا شیر تهیه کرد. در صورت تهیه سس قارچ با شیر از آرد هم برای غلیظ شدن سس استفاده میشود. اما در روش دیگری این سس، با هر سه این مواد تهیه میشود. به این صورت که مقدار کمی شیر با مقدار کمی خامه در سس ریخته میشود. انتخاب روش طرز تهیه سس قارچ خامه ای به خودتان بستگی دارد. اگر تمایل دارید سس قارچ رژیمی داشته باشید بهتر است از خامه کمتری در تهیه آن استفاده کنید. -در صورت تمایل و برای طعم دادن بیشتر به سس قارچ خامه ای، میتوانید در 10 دقیقه آخر جوشیدن مواد سس، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در سس بریزید. -قارچ ها میتواند به صورت ورقه ای و یا نگینی خرد شود. به هر شکلی که تمایل دارید میتوانید قارچ ها را خرد نمایید. حتی میتوانید قارچ های سرخ شده را با دو سوم خامه و نمک در مخلوط کن بریزید تا ریز و یک دست شوند.

منبع: ashpazkhoneh

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
با آشپزهای ما همراه باشید تا به شما فنون خوب و حرفه ای آشپزی را یاد بدهیم